SPG Guide.

Verden av Tanks SPG Strategy Guide.

SPG (eller arty for short) kampstrategier er sv rt forskjellige fra tanker eller tankebestander. Nar den brukes effektivt og med riktig stotte, kan en god SPG-spiller vinne kampen for laget ditt.

SPGs er veldig kraftige for deres niva. Selv om de er treg og klumpete, men en SPG kan drepe en tank to tier hoyere enn seg selv med et enkelt skudd. Ja, jeg har en skutt en hel helse Panther, Tiger, Lowe, og til og med King Tiger i et enkelt skudd. Det er veldig morsomt a se disse tunge tankene ga ned med et enkelt skudd. Hvis du gjor det veldig bra, sa gjor deg klar til a bli anklaget for utroskap. Jeg har hatt alle slags, fra roser til a hate meldinger. lol.

Da jeg forst begynte a spille SPG, fant jeg at de var klumpete, sakte a sikte, og enda tregere for a laste pa nytt. De var sv rt unoyaktige, og disse fikk meg til a lure pa hvordan jeg selv skulle fa en hit i en SPG.

Men nar jeg forsto lekestrategiene, fant jeg ut at det var enklere a fa flere drep i en SPG enn i en tank eller tank destroyer. Etter a ha skrevet dette har jeg vunnet over 30 topppistoler og 15 confederates i en SU-26. Av 345 kamper star min vinnende poengsum med en imponerende 63%. Jeg har sett spillere med sa hoyt pa 75% vinnende forhold. Jeg hilser slike gode arty spillere som vet hvordan de skal kapitalisere pa styrken til SPG.

I denne veiledningen deler jeg mine tips, strategier og erfaring med a spille som SPG.

Hvilket SPG-tre a klatre.

Hvis du bare har startet SPG-treet, hvilken SPG skal du velge? Tysk SPG, amerikansk SPG eller russisk SPG?

Her er noen forskjeller og hva du kan forvente nar du klatrer SPG-treet. Lavt niva Russiske SPG har kortere rekkevidde som deres tyske og amerikanske kolleger. SU-18, SU-26 og SU-5 (niva II, III og IV) har en slaende avstand pa ca 600 meter, noe som gjor det nodvendig a bevege seg fremover for a na den ytre enden av kartet. Nar du har nadd niva V (SU-8), er rekkevidden tilstrekkelig nok til at du kan ligge tilbake pa basen. Amerikanske og tyske SPG har ikke sa mye av dette problemet da de har en langt storre rekkevidde.

SU-26 (tier III SPG) er den eneste SPG med roterende tarn. Denne fordelen er helt kritisk og viktig – for ikke a nevne, det er helt morsomt a spille. Ved a ikke snu sitt chassis, er SU-26 sa mye mer noyaktig, raskere sikte, og sa mye dodelig i kort avstand, ansikt til ansiktskamp. Ved ikke a vri sitt chassis, er det ogsa vanskeligere a oppdage nar det gjemmer seg i en busk. Til tross for sin korte rekkevidde, er SU-26 for meg den beste generelle SPG i spillet. Jeg hadde det goy i dette, og jeg anbefaler at du i hvert fall prover denne artisten.

Nar du klatrer SPG-stigen, finner du at det blir vondt vanskeligere a score dreper. Dette skyldes at hoyniva arties tar sv rt lang tid a laste pa nytt. Og mens gjenoppladingstiden oker, men spilletiden forblir fortsatt pa 15 minutter. Dette betyr at du kan fa av f rre skudd i lopet av en kamp, og begrenser din evne til a score mange dreper. Du vil fole denne forskjellen fra trinn V og framover.

Hvis du skal spille enten som russisk eller tysk kunstner, foreslar jeg a klatre ned den middels tankgrenen, og hopper over til SPG-avdelingen. Du trenger langt f rre poeng for a na samme niva.

Tenk pa den russiske SPG-avdelingen. Hvis du klatret pa SPG-treet: –

Hvis du klatret pa den middels tankbanen og hoppet direkte fra KV til S-51 (niva 6): – S-51 – 127320 poeng.

Du kan na et niva 6 SPG med bare 127,320 poeng hvis du overfores fra en KV. Sammenlignet med a klatre pa SPG tech tree, trenger du 177,730, eller om lag 50.000 poeng.

Hvis du gjor matte, gjelder det samme for det tyske treet. Klatring i det tyske SPG-treet vil trenge 60.760 poeng for a lase opp Hummel. Men hopper over fra en Panzer IV til Hummel trenger bare 35 400 poeng – ca 25 000 mindre poeng.

Unntaket er imidlertid for amerikanske SPGer. Hopping over fra en M3-Lee til en M7 Priest er langt dyrere enn a klatre pa SPG-treet. Sa for amerikanske SPG, er det bedre a bare klatre pa SPG-treet.

Min anbefaling er a klatre pa det russiske SPG-treet til du kommer til SU-26. SU-26 er helt goy, sa du ma bare oppleve dette. Deretter klatre pa medium tankstien, og hopp over fra KV til S-51. Dette betyr at du hopper over SU-5, SU-8 og SU-14. stol pa meg, du vil ikke savne dem.

En annen fordel er at denne banen forbereder veien for deg a klatre til IS-7 – det er avgjorende for klankrigen.

Hvis du virkelig vil spille det tyske treet, hopper du over fra Panzer IV til Hummel.

Din Crew Skill Matters.

For a v re en god arty spiller, er nummer en pa listen en 100 prosent SPG mannskapseffektivitet. Ikke prov a spille som SPG hvis mannskapet ditt ikke er 100 prosent dyktig – du finner det mest irriterende.

Dette er mest irriterende fordi en arty spiller vil legge merke til at det tar for alltid a sikte, reload, flytte og sa videre. Arsaken er, i motsetning til tanker og tank destroyers, kan du bare ikke utfore med 50% mannskap. Du kan ikke sla noe med en slik sakte sikte og gjenopplastingstid.

Sa forst pa listen din er a tilbringe litt gull og trene hvert SPG mannskap til 100 prosent. Hvis du virkelig er pa et budsjett med gull, sa i minste tog kommandoren, gunner og loader til 100 prosent. Foreren og radiooperatoren er ikke sa viktig (men absolutt anbefalt).

For a spare enda mer gull, kan du velge a raskt klatre til en tier 3 arty som SU-26 for du bruker gullet. Det kan ikke v re verdt det a bruke gullet pa en tier 2 arty som du kan na niva 3 veldig raskt. Eller du kan hoppe rett til et lag V arty fra den middels tankgrenen – det vil spare deg for mye gull og oppleve poeng mens du helt hopper over niva II, III og IV (kun russiske og tyske SPG’er).

Du kan hoppe til Hummel via Panzer IV, eller S-51 via KV.

Din sekund re ferdighet skal plasseres pa kamuflasje. Ikke bry deg med reparasjons- eller brannkampfaglighet som arty nesten aldri fires, og vanligvis overlever ikke mer enn noen fa treff.